Let op: datacenter migratie FysioOne
weekend 17 en 18 december 2016
SpotOnMedics niet beschikbaar
Beste SpotOnMedics FysioOne gebruikers en relaties,
U maakt op dit moment gebruik van de FysioOne omgeving van SpotOnMedics.
SpotOnMedics streeft continue naar verbetering van haar diensten en services om nu en in de toekomst haar klanten beter van dienst te kunnen zijn. Om ook in de toekomst verdere groei en verbetering te kunnen blijven realiseren zal SpotOnMedics haar serverpark vernieuwen en onderbrengen in een andere, modernere en groene locatie.
Naast de continue verbetering van ons product & dienstverlening wordt met de door te voeren aanpassingen ook een oplossing geboden aan de verbindingsproblemen die sommige praktijken op dit moment ervaren.
Lees de inhoud van dit bericht alstublieft aandachtig!
Wat gaat er gebeuren?
Alle FysioOne programmatuur, andere software producten en opgeslagen gegevens wordt overgezet naar de nieuwe serversystemen. Dit betekent dat ook de door u afgenomen diensten door ons gemigreerd zullen gaan worden naar de nieuwe locatie.
Datum migratie datacenter
De migratie wordt uitgevoerd in het weekend om overlast zo veel mogelijk te beperken. Wij starten met de eerste werkzaamheden op vrijdagavond 16 december 2016 om 22:00 uur en zullen zondagavond 18 december 2016 om uiterlijk 22:00 uur de migratie afronden.
Voorbereidingen
SpotOnMedics heeft in de afgelopen weken voorbereidingen getroffen om de migratie zo soepel mogelijk uit te voeren. Op dit moment wordt het migratie traject getest en de overstap zo compleet mogelik voorbereid.
Wat gaat u er van merken?
Door de migratie is downtime ( tijdelijke onbeschikbaarheid van het platform) helaas onvermijdelijk. In het weekend van deze werkzaamheden trachten wij de overlast zo veel mogelijk te beperken. Houdt u er rekening mee dat in deze periode uw FysioOne omgeving niet gebruikt kan worden.
Wij adviseren u dan ook zo spoedig mogelijk uw therapeuten te informeren over het feit dat het FysioOne platform vanaf vrijdagavond 16 december 22:00 uur niet meer beschikbaar is. U hoeft zelf geen acties te ondernemen voor de migratie, hier draagt SpotOnMedics zorg voor.
Patiëntenportaal ook niet beschikbaar
Naast uw FysioOne praktijkomgeving is het patiëntenportaal tijdens de migratie werkzaamheden ook niet beschikbaar. Concreet houdt dit in dat uw patiënten niet kunnen inloggen en de intakevragenlijst of bepaalde klinimetrie kunnen raadplegen/invullen. In de bijlage van dit bericht hebben wij een voorbeeld nieuwsbericht bijgesloten wat u zou kunnen plaatsen op uw website. Uiteraard krijgen gebruikers en patienten die tijdens de migratie werkzaamheden proberen in te loggen een informatiebericht te zien.
Verdere communicatie over de datamigratie
Om u zo goed mogelijk te informeren over het migratieproces informeren wij u op de volgende momenten:
1. Nog 1x voorafgaand aan de datamigratie als reminder op dit bericht;
2. Bij het afronden van de werkzaamheden en het weer beschikbaar stellen van de FysioOne omgevingen.
Alle communicatie over de migratie zullen wij ook op de startpagina van uw FysioOne omgeving plaatsen. Dit om er voor te zorgen dat uw therapeuten ook via deze weg geïnformeerd worden. Indien noodzakelijk zullen wij u meerdere berichten toesturen.
Heeft u een vraag over dit bericht?
Heeft u na aanleiding van dit bericht een specifieke vraag voor ons, schroom dan niet om deze vraag aan ons te stellen. U kunt dit doen door te reageren op dit e-mailbericht. Wij zullen uw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.
Geef een reactie