Accountancy vanmorgen heeft op 21 juni 2016 een artikel geplaatst over SpotOnMedics en haar missie tot het transformeren van praktijken van traditioneel naar digitaal werken.
Continu streven naar digitale perfectie
Juist die verregaande digitalisering maakt een menselijke insteek mogelijk, aldus Rientjes. ‘Succes zal komen door de digitale perfectie. Door moderne, klantgerichte en efficiënte operational excellence te koppelen aan menselijke emotie. Hoe sterker immers de emotionele relatie die je hebt met je klant, hoe groter het gezamenlijke succes. Doordat de processen zelf bijna helemaal automatisch gaan, hebben wij de tijd en ruimte voor bijvoorbeeld een persoonlijke helpdesk die de klant altijd doorverbindt met zijn vaste contactpersoon. Daarnaast kunnen we door de digitalisering juist meer persoonlijke contactmomenten inlassen met onze klanten.’
Dit intensieve contact begint al bij de overstap naar SpotOnMedics. ‘We volgen een uitgebreid implementatietraject waarbij onze adviseurs een aantal keren langsgaan op de praktijk van onze klanten om ze alle ins en outs van het systeem te leren en hun medewerkers on the spot te trainen. Elke maand organiseren we vervolgens een webinar over een bepaald thema (bijvoorbeeld een nieuwe functionaliteit in Yuki) om onze klanten te binden en te informeren. Uiteraard komen we eens per kwartaal of per jaar langs om alle cijfers te bespreken en de klant te bedienen van individueel advies. Omdat we de processen van een paar honderd zorgpraktijken beheren, beschikken we over een schat aan online data die we heel expliciet kunnen vertalen naar benchmarks en van daaruit naar markt- en groeikansen voor onze klanten.’
Reis naar de toekomst
Die sterke focus op advies is meteen de toekomst van financiële kantoren in het algemeen, voorspelt Niels. ‘Het accountantskantoor zoals we dat nu kennen bestaat straks niet meer. Het “fabrieksmatige” cijfers invoeren gaat straks volledig automatisch, waardoor je als accountant met name bezig zult en kunt zijn met advies. Wij nemen onze klanten nu al mee op deze reis naar de toekomst. We laten ze kennismaken met digitale producten en diensten en helpen hen die nu al in te zetten voor meer kwaliteit en betere resultaten. Yuki is daarbij van onschatbare waarde. Het is voor zover mij bekend het enige systeem dat echt volledig in de cloud werkt en dat volledige, werkende koppelingen garandeert met alle processen binnen een onderneming. Elke zorgondernemer krijgt via Yuki bovendien de beschikking over zijn eigen, gepersonaliseerde dashboard waarmee hij altijd en overal inzicht heeft in zijn actuele cijfers en direct vergelijkingen kan maken. Je hoeft niet meer te wachten op je jaaropgave, je hoeft niet meer te wachten tot je bij een pc bent. Het enige dat je nodig hebt is een smartphone. Je scant, mailt, klikt, klaar. Bovendien hoef je alle gegevens maar één keer in te voeren, waarna ze in alle relevante documenten beschikbaar zijn. En wil je iets terugzoeken? Met een paar klikken tover je alle gewenste gegevens tevoorschijn. Zo ben je razendsnel terug bij het brondocument en kun je bijvoorbeeld nagaan waarom je huisvestingskosten relatief hoog zijn. En hier actie op ondernemen. 24/7, overal ter wereld.’
Artikel lezen?
Klik hier om het volledige artikel te lezen.
Bron: https://www.accountancyvanmorgen.nl/
Geef een reactie